System eTRUCK


System eTRUCK przenosi niezależny warsztat pojazdów ciężarowych w nowy wymiar napraw. To innowacyjne rozwiązanie firmy TEXA Poland zdobyło nagrodę główną w konkursie „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2017”.

eTRUCK to zminiaturyzowane urządzenie, które po zainstalowaniu w gnieździe diagnostycznym* pojazdu i krótkiej konfiguracji, oferuje możliwość zdalnego i ciągłego monitorowania stanu technicznego pojazdu w trasie, zarządzania obsługą okresową i tachografem oraz zdalnego wykonywania regulacji przywracających optymalne warunki korzystania z pojazdu, co jest absolutną nowością. System eTRUCK łączy mechanika z pojazdem ciężarowym i wzmacnia przywiązanie do warsztatu, który zapewnia mu ciągłą i zdalną pomoc techniczną. eTRUCK dzięki aplikacji mobilnej i dedykowanemu portalowi zarządzającemu, stanowi idealne rozwiązanie również dla kierowców i menedżerów flot, poprzez stałe dostarczanie im danych na temat stanu pojazdów oraz umożliwiając realizację działań mających na celu redukcję kosztów oraz optymalizację wykorzystania pojazdów.


Jak to działa? System eTRUCK składa się z miniaturowego interfejsu wpinanego do złącza diagnostycznego* pojazdu, który dzięki bezprzewodowej transmisji bluetooth® przesyła informacje do smartfona kierowcy, na którym zainstalowana została aplikacja eTRUCK – dostępna na Android® oraz iOS®. Za pomocą smartfonu dane przesyłane są do warsztatu i operatora. Warsztat odpowiedzialny za utrzymanie stanu technicznego pojazdu posiada dostęp do specjalnej platformy monitorującej na bieżąco jego stan – wliczając w to odczyt ewentualnych zarejestrowanych błędów, wgląd w parametry pracy m.in. silnika, układu hamulcowego, AdBlue oraz innych. eTRUCK daje również możliwość pobierania informacji z tachografu, dzięki czemu nie ma konieczności zgrywania tachografu podczas wizyty stacjonarnej. Ale to nie wszystko. Dzięki jego możliwościom diagnostycznym warsztat może zdalnie wykonać wybrane aktywacje, regulacje i kodowania, które niejednokrotnie mogą przywrócić prawidłowe funkcjonowanie pojazdu – bez konieczności czasochłonnej wizyty w warsztacie. * Gniazdo OBD lub adapter Deutsch 9 PIN dla amerykańskich pojazdów ciężarowych

Korzyści dla warsztatu Dzięki systemowi eTRUCK warsztat samochodowy ma możliwość świadczenia usług w standardzie 24/7 i interweniowania w czasie rzeczywistym, co może przynieść oszczędność czasu i redukcję kosztów oraz realnie wpłynąć na ochronę wartości ładunku, terminowość realizacji zleceń i harmonogram czasu pracy kierowcy. Dzięki ciągłości obsługi ze strony tego samego warsztatu podnosi się skuteczność interwencji. Użytkownicy systemu mają podgląd innych warsztatów korzystających z tego rozwiązania i w razie konieczności naprawy lokalnej, mogą przekazać swoim klientom informacje nt. lokalizacji najbliższego serwis.


Korzyści dla kierowcy Aplikacja działająca na smartfonie kierowcy dostarcza mu wielu użytecznych informacji. Z systemem eTRUCK kierowca może: odczytać dane z tachografu w czasie rzeczywistym; monitorować styl jazdy; wypełnić dzienną kartę kierowcy pojazdu i raport usterek, zgodnie z przepisami obowiązującymi w poszczególnych krajach; odczytać dane pojazdu w czasie rzeczywistym; otrzymać zdalny dostęp do diagnostyki pojazdu, co oznacza możliwość szybkiego rozwiązywania ewentualnych usterek i uniknięcia konieczności zjechania do warsztatu; korzystać z kalendarza obsługi, ustalanego z warsztatem.

Korzyści dla menedżera floty TEXA oddała do dyspozycji również portal do zarządzania flotą. Operator floty może sprawdzać sposób wykorzystania pojazdu, mając do dyspozycji informacje o całkowitej liczbie pojazdów, liczbie pojazdów z bliskimi terminami obsługi technicznej, czy samochodów z błędami (ich rodzajem). Firma planuje udostępnienie funkcji odczytu i archiwizacji danych zarówno z kart kierowców, jak i z tachografów. Z eTRUCK menedżer floty może m.in. asystować pojazdom dzięki zdalnej diagnostyce i możliwości rozpoznawania oraz rozwiązywania potencjalnych anomalii przez warsztat (zmniejszając koszty i zwiększając efektywność), określać styl jazdy każdego kierowcy, czy zdalnie pobierać dane z tachografu oraz dane, bezpośrednio z ECU, Rejestratora Danych Trasy, umożliwiając szczegółową analizę wykorzystania pojazdu.

Tak zbudowany system telematyczny umożliwia zmniejszenie kosztów operacyjnych, dzięki optymalizacji czasu napraw pojazdu, kontroli stylu jazdy kierowcy i wcześniejszemu wykrywaniu ewentualnych usterek technicznych pojazdu. Planowanie wizyt w warsztacie pozwala na kontrolowanie kosztów, unikając niepotrzebnych przestojów.